Digitaal weer populairder bij adverteerders

03-04-2012 (08:50) - Economisch

Driekwart van de beslissingsmakers geeft aan opnieuw meer advertentiebudget richting digitaal te sturen ten koste van het traditionele adverteren. Het onderzoek van DataXu laat zien dat dit geen kleine verschuiving is, melden Marketingcharts en MarketingOnline.
 
Een derde van degenen die zeggen meer budget voor digitaal te reserveren, geeft aan meer dan de helft van hun budget van traditionele naar digitale marketing te verschuiven. 23 procent zegt tussen de 26 en 50 procent van het budget te verschuiven. Vier van de ondervraagden weet zeker dat deze trend zich volgend jaar zal voortzetten.
 

Dezelfde trend is te zien in het onderzoek van Ecoconsultancy. De ondervraagde marketeers in dit onderzoek zeggen dat traditionele media nog steeds het grootste deel van hun budget opmaken, maar slechts 22 procent zegt dat ze denken dat het budget voor die traditionele media dit jaar hoger zal zijn dan in 2011.  


Marketingcharts/MarketingOnline

Bureaus

Media

Marketing