Goed jaar voor Endemol Nederland Mediagroep

28-12-2011 (08:46) - Economisch

Endemol Nederland Mediagroep heeft zijn productieactiviteiten in 2011 sterk zien groeien. Het mediabedrijf realiseerde dit jaar meer dan zeventig programma’s en projecten, in alle genres en voor alle platforms.
 
Ten opzichte van vorig jaar steeg de productieomzet van Endemol Nederland Mediagroep met circa tien procent. Dit resultaat dankt de Amsterdamse mediaondernemer aan de prolongatie van vele succesvolle, bestaande programma’s en de verkoop van een groot aantal nieuwe titels. Mede daardoor heeft het bedrijf ook zijn winstdoelstellingen voor 2011 behaald.
 
Volgens algemeen directeur Peter Adrichem zijn de resultaten het gevolg van de veranderingen die voorgaande jaren binnen Endemol Nederland Mediagroep werden doorgevoerd. ‘In 2009 zijn we begonnen met de opbouw van een vernieuwde organisatie. Er is flink geïnvesteerd in creativiteit en talent en we hebben de structuur en de primaire processen efficiënter ingericht. Zo zijn we erin geslaagd onze concurrentiepositie aanzienlijk te verbeteren. Het effect daarvan was al zichtbaar in 2010 en dit jaar heeft die lijn zich sterk doorgezet.’
 

Adrichem onderstreept dat het succes van het bedrijf behalve in financiële cijfers ook in kijkcijfers wordt uitgedrukt: “De meeste producties hebben goed tot zeer goed gescoord. Dat geldt niet alleen voor erkende block busters als Goede Tijden Slechte Tijden, Peter R. de Vries, Miljoenenjacht, Eén tegen 100, Ik vertrek of All you need is love. Ook veel andere vaste waarden en verschillende nieuwe titels hebben aan de verwachtingen van onze opdrachtgevers voldaan. Daarnaast zijn we met de productie van Eredivisie Live uitgegroeid tot de grootste sportproducent van Nederland. Die combinatie van sterke merken, continuïteit en vernieuwing geeft aanleiding om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing