Grote reorganisatie De Telefoongids

17-09-2012 (08:47) - Economisch

De Telefoongids (DTG), onderdeel van European Directories, heeft een reorganisatie van het bedrijf aangekondigd. In totaal zullen voor het einde van het jaar circa 30% van het totale aantal arbeidsplaatsen in Nederland verdwijnen.
 
Toon Bouten, Group CEO van European Directories en CEO Nederland ad interim, liet vrijdag 14 septmeber in een persbericht weten: ‘Onze nieuwe strategie is erop gericht om over 3 jaar 80% van onze omzet uit online producten en diensten te halen. De noodzakelijke transitie daartoe, dus van print naar online, is enkele jaren geleden al ingezet. De nieuwe generatie online diensten die we in het voorjaar hebben aangekondigd zijn inmiddels ontwikkeld en zullen wij vanaf oktober in de markt lanceren. Daarmee is de fase aangebroken dat we ook onze organisatie wat betreft online kennis en expertise zo moeten inrichten dat we de juiste mensen beschikbaar hebben om invulling te kunnen geven aan onze online ambities’
 
Om tot de gewenste organisatiestructuur te komen, heeft De Telefoongids haar reorganisatieplannen voorgelegd aan de OR. Deze heeft haar positieve advies uitgebracht op de nieuwe structuur en het voorgestelde sociaal plan. De personeelsreductie zal waar mogelijk plaatsvinden door natuurlijk verloop en het laten aflopen van tijdelijke contracten. De overige reductie zal worden gerealiseerd door gedwongen ontslagen. 
 

In juni werd de overstap van Erik Hoekstra van VNU Media naar De Telefoongids per 15 september aangekondigd. Hoekstra moet de komende jaren De Telefoongids van een printorgansiatie naar een volledig online bedrijf brengen. Eenzelfde execitie heeft hij bij VNU Media afgerond. Dit bedrijf werd eerder dit jaar verkocht aan De Persgroep. Het reorganisatie-bericht van afgelopen vrijdag kwam een dag voor het formele aantreden van Hoekstra bij De Telefoongids. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing