Groupon belooft beterschap
20-02-2013 (08:31) - Economisch
Groupon Nederland heeft met de Consumentenautoriteit afgesproken dat zij op drie onderdelen haar dienstverlening aan consumenten zal verbeteren. De rol van Groupon blijkt namelijk niet altijd voor alle consumenten even duidelijk te zijn. Hetzelfde geldt voor verantwoordelijkheden bij ruilen, garantie of retourprocedures. Liggen die nou bij Groupon of bij de aanbieder van een actie?
In 2013 zal Groupon zich richten op het verschaffen van meer duidelijkheid over bij wie de consument met vragen terecht kan en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering van de aanbieding, duidelijkere communicatie over de inhoud van de aanbieding en duidelijkere communicatie over levertijden en de wettelijke bedenktijd na het kopen van een kortingsbon.
Ruud Giebels, COO van Groupon: ‘Ondanks dat we het afgelopen jaar proactief al veel verbeteringen hebben doorgevoerd voor de consument, zullen onze afspraken met de consumentenautoriteit ons helpen om de klanttevredenheid nog verder te verbeteren. Ons doel is dat onze klanten een topervaring hebben met Groupon, en dat ze alle informatie krijgen die ze nodig hebben om een goede aankoopbeslissing te maken.’