Hoe shoppen wij online in 2020?

06-05-2013 (07:33) - Economisch

Hoe winkelt de consument online naar producten en diensten in het jaar 2020? Die vraag willen samenwerkende brancheorganisaties gaan beantwoorden in het onderzoeksprogramma Shopping2020. Het doel is om ondernemers handvatten te geven om met veranderend consumentengedrag om te gaan. 
 
In Shopping2020 werken onder meer ANVR, BOVAG, CBW-MITEX, MODINT, NUVO, UNETO-VNI, Verbond van Verzekeraars en Thuiswinkel.org samen aan een visie op online winkelen in 2020.
 
Voor alle ondernemers die producten of diensten verkopen aan consumenten geldt de uitdaging om nieuwe technieken in de bestaande bedrijfsprocessen te incorporeren. Ook hebben zij de behoefte gemeen om hun onderneming te laten groeien in een context met sociaaleconomische veranderingen en wijzigend consumentengedrag. Deze ontwikkelingen vragen om een toekomstvisie, volgens Thuiswinkel.org.
 
Ook VNO-NCW constateert dat dit grote ontwikkelingen zijn die om een visie vragen. Voorzitter Bernard Wientjes en lid van de Commissie van Aanbeveling van Shopping2020: ‘Het huidige economische klimaat en de online toekomst vraagt veel van ondernemers. Van dit ambitieuze programma verwacht ik dan ook praktische handvatten voor ondernemers, actieplannen vanuit de branches en beleidssuggesties ten behoeve van de politiek.’
 
De start van Shopping2020 is tijdens het congres Shopping Tomorrow op 13 juni op Nyenrode Business Universiteit en staat open voor deelnemers aan en geïnteresseerden in het onderzoeksproject. Bekende ondernemers delen daar hun visie en inspireren daarmee de honderdtachtig experts die meewerken aan het onderzoek. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing