ING wordt (nog) klantvriendelijker

06-03-2013 (08:25) - Economisch

ING Nederland gaat in investeren in meer persoonlijke aandacht en advies voor haar klanten. Zo zal de bank klanten meer service op maat gaan bieden in nieuwe ING Advieskantoren. Ook zullen de adviseurs steeds meer worden ingezet bij de online dienstverlening. 
 
De bank wil haar leidende positie in mobiel bankieren uitbouwen. Ook komend jaar wordt daarom volop geïnvesteerd in innovaties op het gebied van mobiel bankieren. Dit maakt ING Nederland bekend in het ING Journaal, waarmee zij klanten en stakeholders informeert over de actuele ontwikkelingen en resultaten van het bankbedrijf in Nederland.
 
Door de marktomstandigheden in 2012, heeft ING hogere voorzieningen moeten treffen en kosten moeten maken om mogelijke risico’s af te dekken. Nick Jue, directievoorzitter van ING Nederland: ‘Het resultaat voor belastingen van Retail Banking Nederland kwam in 2012 uit op 878 miljoen. We zien, net als onze concurrenten, dat er door de economische tegenwind minder vraag is naar kredieten en hypotheken. Maar het aantal nieuwe spaarders en het gemiddelde spaarsaldo van onze bestaande particuliere en zakelijke klanten hebben we het afgelopen jaar flink zien toenemen. Daarnaast zijn we er ook in geslaagd om onze algemene kosten goed onder controle te houden.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing