Ondernemers hekelen traag internet
28-03-2012 (08:51) - Economisch
Drie op de vier ondernemers irriteert zich dagelijks aan traag internet tijdens het werk. Anno 2012 moet internet juist een bron van inspiratie voor ondernemers zijn, een plaats waar zij kennis vergaren en delen. Dat alles blijkt uit onderzoek van Ziggo Zakelijk onder 750 kleinzakelijke ondernemers met een computergerelateerde baan. Het komt dagelijks voor dat ondernemers moeten wachten op hun internetverbinding voor bijvoorbeeld het surfen op het web of het up- en downloaden van bestanden. Dit leidt bij hen tot verplichte pauzes, irritatie en in sommige gevallen tot extra thuis werken.
Een derde van de ondernemers moet vaak onnodig wachten op internet tijdens hun werk. Vier op de vijf van hen geeft aan dat deze wachttijd leidt tot niet snel en adequaat kunnen werken (33%), irritatie (29%) en een machteloos gevoel (19%).
Van alle ondernemers geeft 7 op de 10 aan dat onnodig wachten op internet leidt tot minder leuk én productief werken. Bij ondernemers die dagelijks onnodig lang moeten wachten, is bij 72% de wachttijd gevoelsmatig langer dan deze in werkelijkheid is. Ditzelfde ervaren zij ook wanneer zij moeten wachten terwijl zij onder tijdsdruk staan. Voor 6 op de 10 ondernemers is snel internet van (essentieel) belang voor het bestaan van de onderneming.