Online bloemenverkoop explodeert

14-02-2013 (08:38) - Economisch

De dag voor Valentijnsdag worden bijna zes keer zoveel bloemen verkocht ten opzichte van een gewone dag in januari en maart. De verkoopaantallen van de ‘liefdesboeketten’ zijn in Europa met ruim 500 procent gestegen. Dit blijkt uit recente cijfers afkomstig van Klarna, aanbieder van online betaalsystemen voor de e-commerce. 
 
De cijfers zijn gebaseerd op de statistieken uit 2012 van online bloemenverkoop in de volgende zeven Europese landen: Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Duitsland, Nederland en Oostenrijk.
 
‘Online shoppen, oftewel e-commerce, groeit in alle marktsegmenten. Valentijnsdag is één van de drukste dagen van het jaar waarin veel online aankopen worden gedaan. Bloemen staan deze dag in de top 10 van best verkopende producten in de e-commerce. Enkele jaren geleden was het nog ondenkbaar om een Valentijn te verrassen met bloemen die online gekocht waren. Deze sterke groei laat zien dat bijna elke sector kan profiteren van e-commerce’, aldus Henrik Nilsmo, Country Manager van Klarna Nederland.
 

 


Bureaus

Media

Marketing