Overheden benutten Twitter onvoldoende

19-11-2012 (08:31) - Economisch

Burson-Marsteller, een full-service communicatiebureau, heeft het tweede deel van het Twiplomacy onderzoek gepubliceerd. Hierbij wordt specifiek gekeken naar country branding op Twitter. Het onderzoek toont aan dat slechts negen overheden van de 193 VN-lidstaten gebruik maken van de Twitteraccount van hun land.
 
@GreatBritain, @Israel en @Sweden zijn opmerkelijke voorbeelden van landen die zichzelf promoten op Twitter. @GreatBritain maakt onderdeel uit van de ‘Britain is Great’ campagne. Deze campagne startte in maart 2012 en benadrukt positieve aspecten van het Verenigd Koninkrijk.
 
@Israel is Israëls officiële account en wordt onderhouden door het digitale diplomatieteam van Buitenlandse Zaken. Dit account is één van de meest gevolgde accounts binnen Israël met meer dan 66.000 volgers. @Israel dient als centraal punt voor de twitteractiviteiten van de Israëlische overheid.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing