Philips en ING verliezen merkwaarde

24-04-2012 (08:45) - Economisch

De meeste grote Nederlandse merken verliezen waarde. Grootste verliezers zijn de merken Philips en ING, het KPN-merk wint het meest.  Dat blijkt uit een lijst met de vijftig meest waardevolle merken, die het merkwaarderingsbureau Brand Finance Holland voor de tweede keer publiceert. In de optelsom van de prijskaartjes voor de merken ($94 mrd) valt de daling wel mee. Dat is te danken aan beurskolos Shell, die in haar eentje $3,4 mrd duurder werd en ook dit jaar de lijst aanvoert met een waarde van $22 mrd. 
 
Merken die in minder landen hun geld verdienen dan Shell dalen mee met de waarde van die bedrijven, aldus Marc Cloosterman, directeur van het Britse Brand Finance in Nederland. Gemiddeld komt 15% van bedrijfswaarde uit merken. De grootste dalers in de lijst zijn de merken Philips en ING, die respectievelijk $2,3 mrd (25%) en $1,6 mrd (19%) inleveren. 
 

 


FD.nl

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing