Social media belangrijkste focus recruitment

31-01-2013 (08:35) - Economisch

Social media zijn het belangrijkste strategische focuspunt van 2013 voor recruiters. 68 procent van de recruiters legt hier de focus op in 2013, gevolgd door het verbeteren van het employer brand en het verbeteren van de recruitmentsite. 
 
Dit blijkt uit een tussentijds resultaat van het onderzoek ‘Recruitment kengetallen 2013’, waaraan al meer dan 100 recruiters en recruitmentmanagers hebben deelgenomen. Met deze conclusie wordt vooruit gelopen op het volledige onderzoek dat in mei wordt gepubliceerd. 
 
Social media zijn veruit de belangrijkste focus van recruitment, zoals blijkt uit de top 10. Dit wordt op afstand gevolgd door het verbeteren van het employer brand en van de recruitmentsite. Op plaats vier en vijf komen respectievelijk het verbeteren van de interne organisatie en het verkrijgen van kennis over de arbeidsmarkt terug. Daarnaast is opvallend dat slechts een derde van de recruiters aangeeft dat behoud van personeel een speerpunt is binnen hun organisatie voor 2013. Dit terwijl binden en boeien in andere jaren vaak tot de belangrijkste speerpunten behoorde. 
 
Tot en met 5 februari kunnen recruiters nog deelnemen aan dit onderzoek via http://www.recruitmentscan.nl
 

 


Bureaus

Media

Marketing