Social media start-up Geotender overgenomen
04-01-2013 (08:36) - Economisch
Het jonge Geotender - dat sociale media gebruikers visueel op locatie(s) laat communiceren - is door de beide Rotterdamse oprichters verkocht aan het eveneens Rotterdamse Ranshuijsen van Loon. Deze ontwikkelaar van 'mensvriendelijke software' participeerde al als investeerder in het mede door Foursquare positief ontvangen initiatief.
‘Sociale media moeten socialer kunnen’, bleek anno 2010 een goed uitgangspunt voor het bedrijfsplan van Geotender's oprichters Xen Buijs en Martijn Venrooy. Hoe goed werd al snel duidelijk door de internationale interesse van bijvoorbeeld de Belgische Persgroep en positieve erkenning van grote partijen als Foursquare en Facebook. Deze succesvolle ontvangst was voor Ranshuijsen van Loon voldoende aanleiding om een nauwe samenwerking aan te gaan met Geotender zodat het veelbelovende initiatief met een gezamenlijke inzet van kennis en middelen tot volle wasdom ontwikkeld kon worden.