Techbedrijf voor horeca TAPP haalt €3 miljoen op
TAPP maakt vandaag bekend €3 miljoen aan financiering te hebben opgehaald.
Het technologiebedrijf ontwikkelde een digitaal platform in samenwerking met Microsoft dat horecaondernemers inzicht geeft in interne en externe verkoopdata van dranken. Zij zijn gesteund door investeerders CNBB en ROM InWest en een aanvullende lening van Rabobank.
Standaardisatie in de horeca
Met een datagedreven aanpak wil TAPP meer standaardisatie in de drankverkoop binnen horeca brengen. Zo wordt via het platform in kaart gebracht hoe individuele assortimenten presteren in vergelijking met andere horecagelegenheden, welke dranken op dat moment het beste verkopen en welke prijzen worden gehanteerd, gecombineerd met advies voor verbetering.
Concrete data
“Welke dranken zorgen voor de meeste omzet? Laat ik marge liggen op bepaalde dranken? Mis ik een populaire drank in mijn assortiment? Met TAPP weten horecaondernemers exact hoe zij hun zaak kunnen laten groeien, met producten binnen en buiten hun kaart. De ruwe data uit de markt wordt door TAPP als hapklare kansen aangeboden. Data wordt immers pas interessant wanneer het concreet en toepasbaar is”, aldus Wibo Roest, CEO van TAPP. TAPP werkt samen met drankenproducenten zoals Heineken, Coca-Cola en Diageo om inzicht te krijgen in hun verkoop. Het platform wordt ingezet door ruim 3.400 horecaondernemingen in Nederland.
Er werd €2 miljoen opgehaald in een financieringsronde die werd geleid door investeerder CNBB en gesteund door ROM InWest. Daarnaast wist het bedrijf een lening van €1 miljoen af te sluiten bij Rabobank. De financiering zal worden ingezet om het platform verder te ontwikkelen en het aantal Nederlandse klanten dit jaar op te schalen naar meer dan 5.000.