Winst stijgt bij actieve rol CEO in pricing

26-11-2012 (08:30) - Economisch

Sterke C-level inzet voor pricing is essentieel voor het beschermen en verhogen van winst in het huidige economische klimaat. Dat is de belangrijkste conclusie van Simon - Kucher & Partners in hun Global Pricing Study 2012, een diepgaand onderzoek onder 2.700 leidinggevenden en managers uit 50 landen.
 
‘In de pricing ‘comfort zone’ blijven is niet langer een optie voor de C-level managers in het huidige economische klimaat’, zegt Onno Oldeman, Managing Partner van Simon - Kucher & Partners in Nederland, wereldwijd marktleider in advies op het gebied van marketing en sales met een focus op pricing.
 
‘Meer dan 80% van de bedrijven ondervindt druk vanuit concurrenten en klanten op hun prijzen, bovenop het risico van inflatie van de schommelende grondstofprijzen’, aldus Oldeman. ‘Dit onderschrijft het belang dat C-level managers nu betrokken raken.’
 
Pricing power is het vermogen om de prijs te krijgen waar het bedrijf recht op heeft op basis van de waarde die het levert aan zijn klanten. Bedrijven waarvan de C-level managers een actieve rol hebben in pricing hebben 35% meer kans op hoge pricing power en 30% meer kans op sterke EBITDA groei in de komende drie jaar, blijkt uit de studie.
 

 


Bureaus

Media

Marketing