25.000 downloads Blits-app
08-02-2013 (08:30) - Marketing
Blits, de app voor bol.com, moet de potentie van couch-commerce bewijzwen. Cijfers van de iPad app uit 2012 laten zien dat online winkelen bij bol.com via een tablet app aanslaat bij consumenten.
Sinds de lancering in juni is de app bijna 25.000 keer gedownload. Blits, ontwikkeld door app specialist Touchwonders - biedt een ervaring die past bij de ontspannen houding waarin consumenten tablets gebruiken.
Gebruikers kunnen ontspannen vanaf de bank, online winkelen met een beleving die daarbij past. 11% van Blits-gebruikers bestelt één of meerdere keren bij Blits, waarvan meer dan 3% binnen een uur nadat ze de app voor het eerst openen.
Blits draait inmiddels iets meer dan een half jaar. De app is bijna 25.000 keer gedownload en levert een goede omzet. De conversie van sessies naar aankoop is meer dan 2,7% en we zien dat cijfer nog steeds stijgen. Zondag en maandag zijn de populairste dagen waarop om te winkelen, waarbij men dat vooral doet tussen 20:00 en 24:00 uur.
Bij bol.com shopt nu al 15% van het publiek via tablets (en vooralsnog is dat vooral iPad). Dat aantal stijgt steeds sneller. Wehkamp verwacht eind dit jaar al 30% via tablets te verkopen, het jaar daarop 50%.