4 op de 10 jonge kinderen eet regelmatig plantaardige avondmaaltijd

19-05-2022 (13:36) - Marketing

Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om minder vlees en vis te eten. Ouders geven deze eetgewoontes ook steeds vaker mee aan hun kinderen. Uit onderzoek van Gerber, het in Nederland nieuw gelanceerde babyvoedingsmerk van Nestlé, blijkt dat bijna vier op de tien kinderen t/m 2 jaar regelmatig een plantaardige avondmaaltijd eet. Daarom lanceert Gerber, Plant-tastic. Een nieuwe, biologische en 100% plantaardige productlijn voor baby’s vanaf 8 maanden.

Bijna vier op de tien Nederlanders wil hun kind op de dagen dat ze zelf geen vlees of vis eten, mee laten doen met hun eetpatroon, blijkt uit het onderzoek. Er werd ook aangegeven dat de meeste Nederlanders die hun kind plantaardige opties bieden, niet volledig willen overstappen op plantaardige voeding voor hun kinderen. Bijna de helft (49%) van de Nederlanders geeft namelijk aan dat ze vinden dat kinderen regelmatig vlees en vis nodig hebben voor hun ontwikkeling.
 

Plant-tastische voeding

Gerber is het eerste merk babyvoeding in Nederland dat een uitgebreid assortiment maaltijden en -later dit jaar- tussendoortjes met 100% plantaardige eiwitten uit groenten, granen & peulvruchten lanceert. Alessandro Pavone, Directeur van Nestlé Baby Nutrition & Dairy in Nederland: "Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om een paar dagen per week vlees of vis van het menu te schrappen. Ook ouders willen hun kinderen steeds vaker mee laten eten volgens dit voedingspatroon. Met Plant-tastic helpen we hen om een voedzame en lekkere variatie te bieden voor maaltijden met vlees, vis of zuivel. Wat de Plant-tastic producten bijzonder maakt, is dat ze altijd bestaan uit een combinatie van groenten, granen en peulvruchten. Wij kiezen hierbij voor plantaardige ingrediënten die nog niet heel gebruikelijk zijn in babyvoeding, zoals bonen en (kikker)erwten en quinoa. We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de juiste combinatie van de drie voedingsgroepen, speciaal afgestemd op de voedingsbehoefte van baby’s vanuit bijvoeding."
 

Beroemd logo

Gerber is Amerika’s oudste en grootste merk babyvoeding en voortaan ook in Nederland verkrijgbaar. Gerber babyvoeding is wereldwijd herkenbaar aan het opvallende logo: een tekening van een schattige baby, waarvoor de inmiddels 95-jarige Ann Turner Cook destijds model stond. Deze tekening siert sinds 1928 de producten van Gerber.

 


Bureaus

Media

Economisch