ABN AMRO zet in nieuwe campagne op sportbeleving voor iedereen

04-09-2023 (10:41) - Marketing

ABN AMRO grijpt start sportseizoen aan om zo veel mogelijk mensen kracht van sport te laten ervaren; samen met sportpartners wil de bank ervoor zorgen dat iedereen gelijkwaardig kan deelnemen aan sport.

Het nieuwe sportseizoen gaat weer van start. De sportvelden zijn dan weer gevuld met (top)sporters die allemaal één ding met elkaar delen: de drive en de passie om te winnen. Dat is echter niet voor iedereen vanzelfsprekend. Zo zijn er veel sporters die wel willen, maar niet kunnen sporten, omdat zij een fysieke of mentale beperking hebben. ABN AMRO grijpt de start van het sportseizoen aan om samen met haar sportpartners zo veel mogelijk mensen het plezier en de kracht van sport te laten ervaren. Daarom lanceert zij een campagne met als boodschap dat iedereen een kans verdient om te sporten.

“Iedereen heeft doelen in het leven en dat geldt ook in de sport, of je nu deelneemt aan een team- of individuele sport en het je doel is een vriendschappelijk potje te winnen of het allerhoogste podium te bereiken. Deze passie om iets te bereiken, is wat alle sporters verbindt”, vertelt Sander Bestevaar, Hoofd Partnerships, Events en Foundations van ABN AMRO. “Tegelijkertijd zijn er veel sporters die deze drive ook hebben, maar hun sport door een fysieke of mentale beperking niet kunnen uitoefenen. Via onze partnerships willen we gelijke kansen in de sport versnellen. Zodat álle sporters de kans krijgen het veld op te gaan. Want als we gelijk beginnen, kan iedereen winnen.”

Aan de commercial werken valide en minder valide topsporters mee, inclusief voormalig topsporter Esther Vergeer - toernooidirecteur van het ABN AMRO Open Wheelchair toernooi en oprichter van de Esther Vergeer Foundation - en wheelchair tennisser Tom Egberink, tophockeyster Maria Verschoor, Chasity Grant van Ajax Vrouwen en het Ajax Only Friends g-voetbalteam. Hun medewerking komt voort uit de jarenlange partnerships die ABN AMRO met verschillende organisaties heeft.
 


Bureaus

Media

Economisch