ASICS en Zwift gaan samenwerken om digitale hardloopervaringen te creëren
21-02-2022 (16:22) - Marketing
ASICS en Zwift zijn een partnerschap aangegaan om inspirerende hardloopervaringen te creëren die hardlopers over de hele wereld gaan helpen hun doelen te bereiken. Zwift is een online platform dat de buitenervaring binnenshuis brengt, waardoor miljoenen hardlopers, triatleten en fietsers van over de hele wereld trainen, verkennen en concurreren in een sociale online fitnessomgeving.
Zwift werkt door verbinding te maken met fitnessapparatuur zoals footpods, bluetooth-loopbanden of slimme trainers, waardoor je training in de echte wereld je avatar in het spel van motivatie voorziet. Deze ervaringen zullen een in-game hardlooptrainingsprogramma omvatten dat in juni 2022 zal worden uitgebracht. In deze ervaring trainen hardlopers op het Zwift-platform met avatars van ASICS-atleten en krijgen zij de kans om een digitaal en/of fysiek paar ASICS-schoenen te verdienen.
Belangrijkste kenmerken van ASICS Running Experiences op Zwift
Evenementen
Digitale interpretaties van echte evenementen, zoals de ASICS World Ekiden, populaire door ASICS gesponsorde races, en digitale evenementen die alleen voor het Zwift-platform zijn gebouwd.
Producten
Benadrukt en promoot releases van fysieke ASICS-producten en laat Zwift-avatars digitale ASICS-wearables verdienen en bezitten voor hun in-game avatars.
Atleten
ASICS-atleten nemen deel aan en leiden hardlooptrainingen om Zwift-gebruikers te motiveren en het bewustzijn van atleten en de aanwezigheid op de markt te vergroten.
Integratie
Potentiële mogelijkheden om de gebruikerservaring te verdiepen met technische integraties tussen het Zwift-platform en hardloopapps van ASICS, zoals Runkeeper.
Via het partnerschap met Zwift, een baanbrekende dienstverlener in de online fitness- en trainingsindustrie, zal ASICS Running een ecosysteem opzetten via nieuwe diensten en community building met behulp van digitale technologie, zoals uiteengezet in 'VISION2030'.
Mitsuyuki Tominaga, CDO & CIO van ASICS, zei: "ASICS is momenteel bezig met het uitbreiden van haar digitale business als onderdeel van onze digitale strategie. We zijn blij met de samenwerking met Zwift, een van de toonaangevende online fitnessbedrijven met veel gebruikers over de hele wereld. Het doel van dit partnerschap is klanten in het Running ecosystem een nieuwe online hardloopervaring te bieden door hierbij gebruik te maken van onze eigen kennis en ervaring in hardlopen."
Digitale interpretaties van echte evenementen, zoals de ASICS World Ekiden, populaire door ASICS gesponsorde races, en digitale evenementen die alleen voor het Zwift-platform zijn gebouwd.
Producten
Benadrukt en promoot releases van fysieke ASICS-producten en laat Zwift-avatars digitale ASICS-wearables verdienen en bezitten voor hun in-game avatars.
Atleten
ASICS-atleten nemen deel aan en leiden hardlooptrainingen om Zwift-gebruikers te motiveren en het bewustzijn van atleten en de aanwezigheid op de markt te vergroten.
Integratie
Potentiële mogelijkheden om de gebruikerservaring te verdiepen met technische integraties tussen het Zwift-platform en hardloopapps van ASICS, zoals Runkeeper.
Via het partnerschap met Zwift, een baanbrekende dienstverlener in de online fitness- en trainingsindustrie, zal ASICS Running een ecosysteem opzetten via nieuwe diensten en community building met behulp van digitale technologie, zoals uiteengezet in 'VISION2030'.
Mitsuyuki Tominaga, CDO & CIO van ASICS, zei: "ASICS is momenteel bezig met het uitbreiden van haar digitale business als onderdeel van onze digitale strategie. We zijn blij met de samenwerking met Zwift, een van de toonaangevende online fitnessbedrijven met veel gebruikers over de hele wereld. Het doel van dit partnerschap is klanten in het Running ecosystem een nieuwe online hardloopervaring te bieden door hierbij gebruik te maken van onze eigen kennis en ervaring in hardlopen."