Citymarketing Trofee voor Leeuwarden en Eindhoven

11-06-2014 (08:12) - Marketing

De gemeenten Leeuwarden en Eindhoven zijn de winnaars van de Nationale Citymarketing Trofee 2014. Deze prijs is dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt aan de beste citymarketing gemeenten van Nederland.
 
Leeuwarden won de trofee in de categorie tot 100.000 inwoners. Eindhoven werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. Jurylid Erik Braun reikte de trofee uit tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Den Haag.
 
In de strijd om de Nationale Citymarketing Trofee (NCT) werd Eindhoven winnaar. Daarmee liet ze de andere genomineerde steden Amsterdam (2e plaats), Den Haag (3e plaats) en Dordrecht (4e plaats) achter zich. Leeuwarden werd de winnaar in de categorie “kleinere” gemeenten. De jury verkoos de stad boven de gemeenten Gouda (2e plaats) en Zandvoort (3e plaats).
 
De jury waardeert Eindhoven met name om de gemaakte scherpe keuzen, een integrale marketingstrategie en een verfrissende aanpak op tal van deelterreinen. Eindhoven boekt jaarlijks zichtbare vooruitgang op basis van kritische evaluaties.
 

Winnaar Leeuwarden in de categorie onder 100.000 inwoners wordt gewaardeerd doordat het zich goed op de kaart heeft gezet met veel succesvolle activiteiten en evenementen in 2013. Bovendien heeft de winnaar in de afgelopen jaren een basis gelegd voor bredere citymarketing in de toekomst. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch