Cultuuralgoritme moet cultuurplatform We Are Public beter bereikbaar maken

17-02-2023 (11:17) - Marketing

We Are Public, een platform waar je dagelijks nieuwe cultuur ontdekt, is geherlanceerd met  een compleet nieuw platform. Hiermee wil het platfom meer mensen verleiden tot het bezoeken van podia en musea. Wat nieuw is, is een "cultuuralgoritme" dat in een paar klikken cultureel aanbod laat zien dat bij je past.

De uitdagingen waar We Are Public voor stond waren het bereiken van een breed publiek en het efficiënt en beheersbaar houden van het platform. In samenwerking met de Amsterdamse Agency Digital Natives, die het nieuwe platform heeft ontwikkeld, zijn hier diverse slimme oplossingen voor bedacht. Zo is het nieuwe aanbod slim opgebouwd op basis van het pad dat bij de gebruiker past en heeft een team van topcurators een centrale plek gekregen om dagelijks bezoekers te verrassen, te inspireren en nieuwe cultuur te laten ontdekken. Dankzij een toekomstbestendige tech stack is het platform schaalbaar, flexibel en gebruiksvriendelijk voor content-beheerders. Hierdoor is het makkelijker om een gevarieerd en divers aanbod samen te stellen en tijdbesparend content te beheren.

Remedie voor lage bezoekersaantallen

Het effect van de samenwerking is dat het aantal leden en bezoekers groeit, gebruikers een slimme gebruikerservaring hebben waar ze nieuwe cultuur kunnen ontdekken op basis van voorkeuren en er een groter podium is voor cultuurmakers. 

Rob Römgens, Strategic Partnership Director van Digital Natives: “Dit project is een prachtig voorbeeld van hoe digitalisering en co-creatie de cultuursector een nieuwe impuls kunnen geven. Ik ben trots op de bijdrage van Digital Natives aan dit project waarmee we cultuur nóg toegankelijker hebben kunnen maken voor een breder publiek.

Over We Are Public

We Are Public is een platform waarbij je doormiddel van een abonnement toegang krijgt tot cultuur. Het platform heeft zich in negen jaar tijd inmiddels ontwikkeld in 2 steden met meer dan 400 podia, filmhuizen en musea in heel Nederland. Via een lidmaatschap van 18 euro per maand krijgen leden toegang tot alle programma’s op het platform. Het aanbod bestaat uit een selectie van voorstellingen, concerten, films, exposities en festivals, gecureerd door experts.

 


Bureaus

Media

Economisch