De marketeer is een pessimist

27-03-2013 (08:23) - Marketing

The House of Marketing presenteert de resultaten van haar Yearly Marketing Survey 2013. Uit het onderzoek blijkt dat er nog steeds een algeheel pessimisme heerst onder de marketeers, die zich er bij hebben neergelegd dat ze meer moeten doen met minder. 60% zet in op sociale media, maar grijpt wel terug naar vertrouwde kanalen als massamedia om trafiek te genereren naar de online kanalen.
 
Sinds 2007 ziet The House of Marketing een daling in de Marketer’s Confidence Index (MCI), met uitzondering van 2011. Die trend zet zich ook in 2013 verder. De MCI reflecteert wat marketeers denken over hun budgetten, de samenstelling van hun teams en het aantal projecten dat ze moeten uitvoeren. Uit het onderzoek blijkt dat de eerste twee, budget en team, sterk onder druk komen te staan, terwijl het aantal projecten waarop marketeers werken wel hetzelfde is gebleven. Met andere woorden: marketeers worden opnieuw verplicht om meer te doen met minder budget. Opvallend genoeg lijken ze er wel in te berusten.
 
De nieuwe buzzwords van 2013 zijn ROPO (Research Online Purchase Offline), Phygital (Combination of the physical and digital world), Channel Integration en multi-screen. Een verwijzing dus naar de digitale wereld waar we – en voornamelijk de marketeers – ons meer en meer in bevinden. 86% van de consumenten gebruikt verschillende kanalen tegelijkertijd. Multi-Channeling is dus waar de focus van marketeers ligt.
 

Aan de andere kant zie je de opkomst van de ‘de-woorden’: de-branding, de-connecting, de-trend,… wat inhoudt dat bepaalde consumenten de overdaad aan marketing moe zijn. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch