Digitale inspiratiesessies over gaming & marketing bij 2Basiscs en The Invaders

14-12-2021 (10:00) - Marketing

Het geven van geschiedenislessen op scholen met behulp van de game Assassin's Creed, de Martin Luther King speech als activatie in Fortnite, Minecraft als educatief hulpmiddel op basisscholen en het stimuleren van beweging in de game Roblox. Een aantal voorbeelden van recente en succesvolle in-game toepassingen.
 
2Basics en hun label The Invaders maken de verbinding tussen game publishers en merken om binnen de wereld van gaming impact te maken. Inmiddels heeft dit bureau veel ervaring met het succesvol inzetten van gaming voor merken, voor zowel maatschappelijke als commerciële doeleinden.
 

Inspiratiesessies

De komende periode hosten zij een aantal digitale inspiratiesessies waarin ze hun ervaring en kennis over het inzetten van de wereld van gaming delen. In de sessies gaat het over onder meer game-based learning, het bereiken van uitdagende doelgroepen en het communiceren met jongeren om hen te bewegen maatschappelijke thema's te omarmen. 

De eerste sessie over Minecraft was, afgaand op de positieve reacties, een succes. De eerstvolgende sessie staat gepland op 15 december van 15.00 - 16.00 uur met Ubisoft als gastspreker. Op 19 en 26 januari vinden er nog twee digitale sessies plaats. Deze zullen gaan over de populaire spellen Roblox en Fortnite. 

Aanmelden voor één of meerdere inspiratiesessies via: jeroen@2basics.nl
 

 


Bureaus

Media

Economisch