Dirk stopt met TV-reclame

18-05-2022 (10:32) - Marketing

Lang waren ze niet te missen op TV, de herkenbare commercials van Dirk van den Broek. Maar dat gaat vanaf 1 juni definitief veranderen. De discountformule, bekend van de rode boodschappentas, stopt voor nu met reclame op TV. De retailer wil in deze tijd alles alles willen zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden en daar past TV reclame niet langer bij.

In de komende twee weken sluit Dirk af met een terugblik op de rijke historie TV-reclames van de supermarktketen voordat op 1 juni de zendtijd voor Dirk van den Broek stopt.

Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek over de beslissing: “In tijden dat alles alleen maar duurder wordt in de supermarkt, willen wij kosten besparen. Daar passen grote budgetten voor TV-reclames en zendtijd op dit moment niet bij. Onze klanten moeten zeker in deze tijd kunnen rekenen op ons.”
 

Nieuwe winkels

Het einde van TV-reclames voor Dirk van den Broek betekent niet dat het merk uit het straatbeeld verdwijnt. Integendeel, want het familiebedrijf blijft investeren in nieuwe- en al bestaande winkels. Onder andere door Scan&Go te introduceren in alle winkels en fors uit te breiden met nieuwe filialen. Alleen al deze maand opent Dirk drie nieuwe winkels; twee in Rotterdam en een winkel in Utrecht. Over enkele maanden komt daar ook nog een winkel in Den Haag bij waar een supermarkt wordt geopend in het iconische Rock Palace. De komende jaren wil Dirk van den Broek jaarlijks 10 tot 15 nieuwe winkels openen.

Bureaus

Media

Economisch