Dirk van den Broek neemt maatregelen
Discountformule Dirk van den Broek verlaagt productprijzen en stelt een prijsplafond in tot het einde van het jaar. Het prijsplafond betekent dat de prijzen van deze producten hetzelfde blijven of verder dalen. Het gaat om boodschappen van huismerken en A-merken zoals brood, koffie, zuivel, baby- en verzorgingsproducten.
De supermarktketen doelt op koopkrachtherstel van de consument.
Geen reclame
Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek: “We willen bij Dirk van den Broek niet dat mensen meer betalen dan nodig is en door zelf extreem scherp op onze kosten te letten, zijn we in staat de prijzen zo laag mogelijk te houden. Door nu de belofte aan onze klanten te maken dat de prijzen van deze producten de rest van het jaar de laagste prijs hebben, geven we een tegengeluid aan de steeds duurder wordende eerste levensbehoeften.” TV-programma Kassa wees uit dat Dirk het goedkoopste boodschappenmandje met alledaagse producten heeft. Om de prijzen laag te houden, is Dirk halverwege vorig jaar gestopt met tv-reclame.