Dopper en Albert Heijn plaatsen slimme watertaps in supermarkten

22-03-2023 (12:06) - Marketing

Albert Heijn en Dopper gaan het voor consumenten makkelijker maken om vaker water te drinken uit een hervulbare fles met de plaatsing van Dopper Water Taps in meerdere Albert Heijn-winkels.

Vandaag, op World Water Day, wordt de eerste watertap in gebruik genomen. 

Waar te vinden?

Vanaf vandaag kunnen consumenten in de eerste winkels hun herbruikbare waterfles vullen bij de Dopper Water Tap in Albert Heijn-kleuren. De watertaps worden geplaatst in bij de ingang van winkels in de buurt van scholen of andere drukbezochte plekken. Deze week worden de eerste vijf Dopper Water Taps geplaatst bij Albert Heijn-winkels in Overveen, Amsterdam, Den Haag, Leidschendam en Leiderdorp. De keten ziet de mogelijkheid uiteindelijk 250 watertaps te plaatsen. 

Intelligente tap

Vorig jaar lanceerde Dopper de Dopper Water Tap. Het interactieve led-display is ontwikkeld op basis van wetenschappelijk onderzoek naar communicatie en gedrag. Met 200 verschillende triggers, woorden en grapjes worden mensen gestimuleerd om hun herbruikbare fles bij te vullen. De tap houdt onder andere bij hoeveel water er gedronken is en hoeveel plastic flesjes bespaard zijn. Ook zijn de watertappunten te vinden via Google Maps. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: "We stimuleren een gezonde levensstijl en hebben de ambitie minder verpakkingsmateriaal, waaronder plastic, te gebruiken. Met de Dopper Water Taps slaan we twee vliegen in één klap: we stimuleren mensen water te drinken op een duurzame manier. Een mooi voorbeeld van onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen’."

Nieuwe gewoonten

Virginia Yanquilevich, CEO Dopper: "Het meenemen en hervullen van je herbruikbare waterfles als je de deur uitgaat, zou net zo gewoon moeten zijn als het meenemen van je sleutels en telefoon. Zeker in Nederland, waar schoon drinkwater direct uit de kraan komt. Met het plaatsen van de Dopper Water Taps maakt Albert Heijn het voor consumenten makkelijker, leuker en voor de hand liggend om te kiezen voor herbruikbaar. Door de taps op drukbezochte winkellocaties te plaatsen, vergroten we de vindbaarheid van plekken waar je je fles kunt bijvullen en hopen we miljoenen mensen te inspireren zich aan te sluiten bij onze strijd tegen wegwerpplastic."
 


Bureaus

Media

Economisch