Eerste carbon negative drankje ter wereld dit jaar op festivals
Het plantaardige en caloriearme energiedrankje TENZING gaat een partnership aan met Apenkooi Events en zal daarmee voor het eerst op festivals te koop zijn. Ze zullen te vinden zijn op zestien Apenkooi evenementen, startend in het weekend van 7 tot en met 9 april tijdens de 2023 editie van DGTL.
Over het jaar verwacht Apenkooi zo’n 400.000 bezoekers op haar evenementen, van DGTL en Amsterdam Open Air tot Elrow Town.
Carbon negative
Op het circulair georganiseerde DGTL bestaat het food & beverage aanbod uit plant-based producten en het assortiment van TENZING sluit daar met hun natuurlijke ingrediënten zoals groene koffie, groene thee, acerola en himalayazout op aan. TENZING is daarnaast het eerste ‘carbon negative’ drankje ter wereld. In samenwerking met CarbonCloud, dat ook werkt met bijvoorbeeld Oatly, wordt het volledige productieproces inzichtelijk gemaakt en op basis daarvan kunnen steeds duurzamere keuzes gemaakt worden.
Nieuwe kijk op festivals
“We streven er doorlopend naar om op een duurzame manier aan de behoeften van onze industrie te kunnen voldoen en zijn continu op zoek naar vooruitstrevende oplossingen”, aldus Brian van Vuure, Director Brand Partnerships Development bij Apenkooi Events. “Het is ons streven om van DGTL het meest duurzame elektronische muziekfestival ter wereld te maken en van Apenkooi ’s werelds meest duurzame festivalorganisatie. Bij onze nieuwe kijk op festivals past dus ook een nieuwe kijk op energiedrankjes.” “Onze gedeelde visie en inzet voor een duurzame toekomst, maakt deze samenwerking met Apenkooi een heel natuurlijke die een super opwindende blik in de toekomst van festivals geeft”, voegt TENZING-oprichter en voorheen hoofd marketing van Red Bull in Europa Huib van Bockel toe.