Eerste internationale benchmark e-mailmarketing

15-12-2022 (13:41) - Marketing

Branchevereniging DDMA en de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) bundelden hun krachten met Email Service Providers (ESPs) uit de hele wereld, met als resultaat: de allereerst GDMA International Email Benchmark.

Voor veel organisaties is e-mail het belangrijkste kanaal om op een persoonlijke en relevante manier met consumenten te communiceren. Maar e-mail is ook een vakgebied dat sterk aan verandering onderhevig is, mede door technologische ontwikkelingen, verschuivingen in consumentengedrag en beperkingen vanuit wetgevers. Daarom deze benchmark, zodat organisaties hun resultaten tegen die van de benchmark kunnen houden. 

Positie versterken

Op kop lopende ESPs en adverteerders die e-mail als kernkanaal gebruiken, opereren internationaal. In een continu veranderende data- en marketingindustrie is een E-mail Benchmark op internationaal niveau daarom meer nodig dan ooit. De Benchmark helpt de positie van e-mail als kanaal te versterken en geeft waardevolle praktische inzichten in de vorm van een onafhankelijke nulmeting van de huidige stand van zaken binnen het vakgebied. 

Drie belangrijke trends

Naast cijfers gaat de GDMA International Email Benchmark ook in op 3 belangrijke internationale e-mailtrends en praktische aanbevelingen voor branche-experts over hoe op deze trends in te spelen:

1. Tools voor AI-gestuurde content & creatie nemen toe - Moeten onze creatieven bang zijn voor AI?
2. E-mail wint terrein in de naderende privacy-first wereld
3. De opkomst van AI & BIMI voor het verbeteren van e-mail deliverability

Email niet dood

Martin Nitsche, voorzitter GDMA: "E-mail is dood? Nee, het is nog nooit zo levend geweest als vandaag! E-mailmarketing is snel uitgegroeid tot een belangrijk en onschatbaar onderdeel van het arsenaal van elke marketeer. Omdat er veel uitdagingen en kansen zijn op het gebied van e-mailmarketing, vonden we het bij GDMA cruciaal om deze internationale e-mailstudie uit te voeren om te vergelijken wat we weten, om anderen in staat te stellen te vergelijken wat we hebben en om ons allemaal te leren hoe we ons kunnen aanpassen aan deze veranderende omgeving."

Internationaal niveau

Diana Janssen, directeur, DDMA: "De afgelopen jaren hebben DMA's over de hele wereld nationale e-mailbenchmarks uitgebracht, waaronder onze eigen Nederlandse DDMA-benchmark. De e-mail benchmarks zijn jarenlang een hulpmiddel van onschatbare waarde gebleken voor Email Service Providers. Maar nu de wereld van e-mailmarketing verandert en adverteerders en merken hun klanten steeds vaker over de grens bereiken, groeit de vraag naar een nulmeting op internationaal niveau.

Daarom hebben we de GDMA de hand gereikt en samen een unieke samenwerking opgezet met Email Service Providers van over de hele wereld. En dat heeft vruchten afgeworpen! De allereerste International Email Benchmark is een feit, en we zijn van plan om de komende jaren meer te doen en bureaus, merken en ESP's voortdurend te voorzien van actuele trends en cijfers."

Interviews

In aanvulling op de GDMA International Email Benchmark heeft GDMA twee video-interviews gehouden met twee deskundigen uit de sector:

1. Beata Linz, Brand, Digital & Email Marketing Consultant

2. Chad S. White, hoofd onderzoek bij Oracle

Bekijk hier de benchmark.


Bureaus

Media

Economisch