Fitzroy ontwikkelt internationale visuele identiteit voor Eurail

17-05-2022 (10:35) - Marketing

Eurail, de onderneming achter de iconische Interrail- en Eurail-passen, introduceert deze maand een nieuwe visuele identiteit. Een identiteit die een eerbetoon brengt aan haar heritage en tegelijkertijd laat zien hoe de toekomst voor treinreizen eruit ziet.
 
Eurail biedt reizigers van over de hele wereld de mogelijkheid om flexibel en grenzeloos met de trein door Europa te reizen. De Interrail- en Eurail-passen zijn vandaag nog even relevant en populair als toen ze in 1959 en 1972 voor het eerst werden ingevoerd.
Slechts twee jaar na de introductie van de Eurail Mobile Pass koopt meer dan 92% van de reizigers een mobiele pas in plaats van een papieren pas. Als onderdeel van deze succesvolle digitale transformatie moest ook de visuele identiteit onder handen genomen worden.
 
Voor de ontwikkeling van de nieuwe - digital first - visuele identiteit heeft Fitzroy nauw samengewerkt met de interactie designers van Eurail. In 2020 ontwikkelde Fitzroy ook al de aangescherpte communicatiestrategie voor het merk.
 

Credits

Klant: Kavita Kooijman
Bureau: Fitzroy
 
 


Bureaus

Media

Economisch