GIG maakt rebranding films voor Peters Groep

19-05-2022 (13:00) - Marketing

Een prachtig familieverhaal dat begon bij een stallenbouwer uit Schaijk. Al sinds 1988 bouwt het bedrijf Peters Groep aan onderdak voor zowel de zakelijke als particuliere markt. De huidige huisvestingscrisis leek het uitgewezen moment voor een rebranding.
 
Bouwen op vertrouwen, dat is de hoofdboodschap die naadloos aansluit bij het karakter van familiebedrijf Peters Groep. Doorvertaald naar de vier onderliggende bedrijven met ieder een eigen boodschap, waarbij maar liefst vijf brandfilms zijn gemaakt. Wie een beetje bouwer kent, weet dat deze niet heel uitgesproken zijn van zichzelf. Een behoorlijke opgave dus om dit verhaal te vangen en te visualiseren.
 

Merken

De Peters Groep bestaat uit een verzameling van vier bedrijven die zich inzet als fundament voor elke bouw oplossing. Onderling versterkend, maar individueel op eigen kracht opererend. Met de merken; Bouwbedrijf Peter Peters, Peters Machinale Timmerwerken, Constru en Peters Real Estate bouwt het bedrijf aan de toekomst door de combinatie van gegronde kennis en hét fundament van de groep: vertrouwen.
 
Naast een nieuwe website en verscherping van huisstijlen, die ontwikkeld zijn door Circa Twee, werd er ingezet op vijf gloednieuwe brandfilms waarin elke tak zich stevig positioneert binnen de branche. Met deze films kwam er een verscherping op de visie van het bedrijf, de employer branding en zorgt deze voor een juiste match met de Peters cultuur. GIG creative film production stortte zich op het creëren van dit verhaal en de visualisatie ervan, van creatie tot en met post-productie.

Bureaus

Media

Economisch