Helft Facebook-fans is vaste klant supermarkt

12-02-2013 (00:00) - Marketing

Bijna de helft (45%) van de Facebook fans van supermarkten doet hun dagelijkse boodschappen bij het betreffende merk. Bij Albert Heijn is 50% van de facebook-likers ook klant in de winkel. 
 
Bij Lidl is dit een kleine 40%. Tegelijkertijd zijn er veel winkelklanten die nog geen fan van het merk op Facebook zijn. Gemiddeld is slechts 20% van de vaste klanten die Facebook gebruiken ook fan op Facebook. Bij Albert Heijn is dat slechts 10% terwijl Lidl hoger scoort met 33%. Dit blijkt uit de nieuwe GfK Facebook Fan Monitor die inzicht geeft in de samenstelling van de Facebook Fanbase van merken en die in samenwerking met social media bureau Jalt is ontwikkeld. 
 
De GfK Facebook Fan Monitor gaat verder dan het verschaffen van inzicht in de samenstelling van de eigen Facebook fanbase per merk. Door iedere drie maanden 500.000 likes van meer dan 12.000 Facebookers uit te lezen en te koppelen aan informatie uit het panel van GfK, krijgen merken een beter en uitgebreider inzicht in de Facebook fans. Deze analyse geeft bijvoorbeeld inzicht in allerlei aanvullende feiten zoals in welke winkels doen ze hun boodschappen, wat doen ze nog meer op social media en wat is hun inkomen en mediavoorkeur.  
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch