Hi onderzoekt mobiel gedrag jeugd

18-03-2013 (08:25) - Marketing

Berichten versturen, oftewel messaging, beheerst het dagelijks leven van menig jongere. Aan de lopende band tweeten, posten, whatsappen en sms’en zij, voornamelijk met de mobiel. Dit gebeurt het meest vanaf de bank (62%) of in het ov (44%) en 1 op de 7 jongeren gaat rustig door op de wc. 
 
Jongeren gebruiken verschillende vormen van messaging voor verschillende mensen. Zo sms’en jongeren het meeste met hun ouders, met als doel het doorgeven van praktische berichten. Whatsappen is vooral een sociaal bindmiddel om contact te houden met hun vrienden (87%) en hun liefje (49%). Bijna een derde van de jongeren stuurt meer dan 30 whatsappjes per dag. Dit alles blijkt uit een onafhankelijk onderzoek onder 760 jongeren van 16 tot en met 28 jaar in opdracht van mobiele provider Hi.
 
WhatsApp en Facebook zijn de koplopers onder de social en messaging media; sms en Twitter blijken minder populair. Op Facebook is wekelijks twee derde van de jongeren actief, terwijl via Twitter een derde van de jongeren wekelijks van zich laat horen. Een veel geliked, gedeeld, gepord, gerespect of geretweet bericht heeft een positief effect op jongeren.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch