HORNBACH start altijd laagste prijsstrategie
03-02-2022 (10:09) - Marketing
Kortingen, daar doet HORNBACH niet aan. Wie korting geeft, is normaal te duur, zo redeneert de bouwmarktketen. Met haar laagste prijsgarantie bood HORNBACH klanten altijd al de laagste prijs, maar vanaf volgende week gaat HORNBACH nog een stap verder. De bouwmarkt verzekert consumenten namelijk niet alleen op het moment van aankoop van de laagste prijs, maar óók in de toekomst. Met de laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, gaat HORNBACH klanten dertig dagen na aankoop het verschil in prijs teruggeven, mocht een artikel in die periode in prijs verlaagd zijn.
"Niets is zo vervelend als ontdekken dat de verf die jij gisteren gekocht hebt, vandaag in prijs gedaald is", vertelt Evert de Goede, algemeen directeur HORNBACH Nederland. "Je voelt je als klant dan toch een beetje belazerd. Hoewel we bij HORNBACH altijd de laagste prijs garanderen en marktontwikkelingen op de voet volgen, kan het ook bij ons voorkomen dat een artikel een aantal dagen na aankoop in prijs daalt. Met onze laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, gaan we klanten dertig dagen na aankoop automatisch geld teruggeven, mocht de prijs van een artikel in die periode gedaald zijn. Daar hebben ze gewoon recht op."