IKEA Nederland ontdekt social media

04-06-2013 (08:30) - Marketing

IKEA Nederland is nu actief op social media. Via Facebook, Twitter, Google+ en YouTube biedt het Zweedse woonwarenhuis bezoekers nieuws, inspiratie en interactie.
 
‘Om onze klanten nog meer te inspireren met onze oplossingen voor woninginrichting en om hen te informeren over de bezienswaardigheden en activiteiten in onze vestigingen, zijn we waar onze klanten ook zijn: op de social media’, aldus Mark Ogertschnig, Country Corporate Communication Manager van IKEA Nederland.
 

‘We zien dat veel conversaties op social media gaan over het bezoek aan een IKEA vestiging. Onze woonwarenhuizen blijven de belangrijkste plek voor het bieden van inspiratie en persoonlijke dienstverlening aan zoveel mogelijk mensen. De toegevoegde waarde van de aanwezigheid op social media is onder andere dat klanten nu op allerlei manieren benodigde informatie en inspiratie kunnen opdoen, waar en wanneer ze maar willen. Bovendien heeft IKEA een rijke historie met verhalen, die we nu ook via social media kunnen delen. Zo inspireren we klanten, maar hopen we ook dat onze klanten hun verhalen weer met ons delen.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch