Lidewij Edelkoort voorspelt 2020

15-05-2013 (08:25) - Marketing

Ons denken zal in 2020 totaal zijn veranderd. We zijn ons ervan bewust dat het anders moet en dat we andere, creatievere oplossingen moeten bedenken voor de problemen waar we nu tegenaan lopen, meent super trendwatcher Lidewij Edelkoort.
 
‘Creativiteit wordt vaak gezien als een artistieke prestatie, terwijl ik denk dat we in Nederland creativiteit meer moeten zien als het algemeen gebruikmaken van de middelen die je hebt als mens. Voor een klein land als Nederland, dat zich staande wil houden is een zich steeds meer ontwikkelde wereld, is het essentieel om het creatieve ondernemen én het creatieve zijn met de paplepel in te geven. Creativiteit leidt tot minder angst, je bent niet bang om je in een onbekende situatie te begeven, je bent ook minder bang voor een crisis, je weet dat het mogelijk is je eruit te ontwerpen, te improviseren. Dit leidt tot een flexibilisering van de maatschappij, meer ontspannen en minder star.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch