Londense Droga5 creëert nieuwe identiteit Sister Circle

08-03-2023 (15:11) - Marketing

Droga5 London, onderdeel van Accenture Song, lanceert een rebranding van Women’s Health & Family Services (WHFS), met een nieuwe naam, Sister Circle, een nieuwe visuele identiteit en communicatie op internationale vrouwendag.

Sister Circle is een goed doel gerund door vrouwen, opgericht in Londen in 1981, waar gezondheid van vrouwen centraal staat. Ze staan vrouwen bij die bijvoorbeeld te maken krijgen met armoede en taalbarrières.  

Simpel en vertrouwd

Droga5 heeft een jaar lang aan de rebranding gewerkt, met onder andere een nieuwe website gebouwd door Wellcom als resultaat. De nieuwe visuele identiteit draait om verschillende geometrische vormen uit cirkels, die de diversiteit van de community representeren. De typografie en tone of voice zijn ontworpen om vertrouwd, simpel en makkelijk te begrijpen te zijn. Deze worden gepresenteerd tijdens een indoor en outdoor campagne van 7 tot 10 maart. 

Visualisatie van een 'safe space'

Karen Wint, Chief Executive at Sister Circle: “This rebrand marks a huge step forward in our 40 years as a charity and our mission to amplify women’s voices and put their health first. Warm, inviting and distinctive, it perfectly encapsulates our work and I'm confident it will help us to increase awareness, donations and - crucially - support more women in challenging circumstances to access the right healthcare.” Stephanie McArdle, Head of Design bij Droga5 London: “The new identity visualises the warm, safe place that the charity has created through its community of women standing together.”

 


Bureaus

Media

Economisch