Luisteraars positief over radioreclames tijdens coronacrisis

23-04-2020 (11:24) - Marketing

Zeven op de tien luisteraars vindt het logisch dat adverteerders ook tijdens de coronacrisis investeren in radioreclames. Dat blijkt uit onderzoek van het Radio Advies Bureau (RAB). Gisteren werd al bekend dat hetzelfde ook geldt voor TV-reclames.
 
Radio luisteren en radioreclame is zo gebruikelijk en toegankelijk voor luisteraars dat we het als vanzelfsprekend beschouwen, ook tijdens de intelligente quarantaine, blijkt uit de cijfers van het RAB. Een groot deel (44 procent) van de luisteraars vindt het goed als merken inhaken op de coronasituatie, slechts 16 procent is het oneens met deze stelling en 40 procent spreekt zich hier niet over uit. 
 

 
Of de commercial meer opvalt als er ingespeeld wordt op het coronavirus is sterk afhankelijk van de luisteraar. Er is een duidelijke trend zichtbaar dat het jonge luisteraars meer opvalt dan de oudere luisteraars. 
 

Reclames Rijksoverheid doen het goed

De radioreclames van de Rijksoverheid, KPN, ASR en Douwe Egberts zijn in de lockdown periode het meest positief ontvangen bij de radioluisteraar. Ruim driekwart is het eens met de stelling ‘Ik vind het goed dat er nu speciale radioreclames zijn die oproepen om u aan de maatregelen van de overheid te houden, bijvoorbeeld afstand van anderen houden’.
 
 
Het RAB is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

 


Bureaus

Media

Economisch