Lush en Mattel lanceren limited edition Barbie™-collectie
Deze twee iconische merken móésten wel samengebracht worden: Barbie™ x Lush slaan de handen ineen voor de limited edition Barbie x Lush-collectie.
“Een samenwerking met een icoon als Barbie is voor Lush een droom die uitkomt. We stelden ons voor hoe Barbie's selfcareroutine eruit zou zien en hebben vervolgens deze collectie ontwikkeld. Deze is bedoeld voor iedereen die de kracht van roze wil omarmen!” zegt Melody Morton, Creative Concepts Director bij Lush Cosmetics
De collectie bestaat uit ‘naakte’ producten die geen verpakking nodig hebben: van zepen tot bath bombs en bubble bars. Lush loopt voorop binnen de cosmetica-industrie in het tegengaan van oververpakking met de ontwikkeling van producten die zonder verpakking aan de klant kunnen worden verkocht.
Producten die wel zijn verpakt maken onderdeel uit van de Bring It Back-regeling van Lush, waarbij klanten hun lege verpakkingen kunnen terugbrengen naar een lokale Lush-winkel. Met dit closed loop recycling-programma krijgen klanten per geschikt item € 0,50 korting op een volgende aankoop, of kunnen zij vijf lege verpakkingen inruilen voor een gratis, vers gezichtsmasker.
De Barbie x Lush-collectie is vanaf vandaag te koop via lush.com/nl en in alle Lush-winkels.