Meer grip op reclame

29-01-2013 (08:24) - Marketing

De introductie van het consumenten handboek ‘Grip op reclame’ heeft ervoor gezorgd dat de Nederlandse consument zich bewuster is geworden van de controle die hij kan uitoefenen op zijn gegevens bij marketing. Dit blijkt uit informatie van de DDMA Privacy Autoriteit. 
 
Het besef bij de consument heeft ook geresulteerd in een stijging van maar liefst 50% van het aantal binnengekomen klachten bij het Privacy Waarborg Klachtenloket. Meer dan de helft van deze klachten is direct en naar tevredenheid van de consument opgelost en afgehandeld.
 
Doordat de consument meer inzicht heeft in zijn rechten op het gebied van marketing, is hij zich er ook meer van bewust bij welke instanties zijn klacht kan worden ingediend. Dit heeft geresulteerd in een toename van 50% van de klachten die in 2012 zijn binnengekomen bij het Privacy Waarborg Klachtenloket. Het merendeel van de klachten ging in 2012 over een niet-werkende afmeldhyperlink in e-mailings. Overige klachten gingen vooral over het onrechtmatig gebruik van contactgegevens (data) aan derden.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch