Memphis Depay is nieuwe wereldwijde ambassadeur van PUMA

02-03-2022 (08:30) - Marketing

Sportbedrijf PUMA dint in Memphis Depay zijn nieuwe wereldwijde ambassadeur. De Nederlandse FC Barcelona-superster Memphis Depay en PUMA gaan een langdurige samenwerking met elkaar aan. Memphis wordt één van de nieuwe gezichten van PUMA’s speed boot – de ULTRA.
 
De langdurige samenwerking biedt ruimte voor de vele passies van Memphis. Niet alleen is hij een ster op het veld, maar ook een creatieveling in hart en nieren. Een belangrijk speerpunt voor PUMA en Memphis is dan ook om samen te werken aan zowel voetbal- als lifestyle-projecten die aansluiten bij Memphis' liefde voor muziek, fashion, kunst en maatschappelijke betrokkenheid.
"Voor mij is dit een perfecte match; PUMA en ik delen dezelfde passie en visie, en ik kan niet wachten tot mensen kunnen zien wat we van plan zijn. Ik wil mensen uit alle bevolkingsgroepen inspireren en het werk van mijn stichting voortzetten, dat op natuurlijke wijze aansluit bij het bestaande REFORM-platform van PUMA”, aldus Memphis. “PUMA heeft een geschiedenis van hoogkwalitatieve en innovatieve samenwerkingen met de meest iconische voetballers in de geschiedenis. Net als ik, durven zij anders te zijn. Het zit in mijn DNA en ik kijk er naar uit om de samenwerking naar een hoger niveau te tillen”.
 
De samenwerking tussen PUMA en Memphis combineert invloeden uit sport en cultuur om unieke producten te creëren, te beginnen met de lancering van Memphis' eigen PUMA-collectie later in 2022.Tevens gaat PUMA samen met Memphis fashion producten ontwikkelen voor zijn luxe sublabel BADTTW ('Blind and Deaf to the World'), een recente toevoeging aan het al bestaande Memphis Depay kleding-merk. Het motto van het merk weerspiegelt Memphis' houding; blind en doof zijn voor negatieve invloeden van buitenaf. Het merk gaat verder dan alleen kleding en biedt Memphis een platform om met de nieuwe generatie jongeren, over de hele wereld, te werken en hen te inspireren.
 
De release van zijn debuut hiphop freestyle "LA Vibes" in 2017, gevolgd door de lancering van zijn debuutalbum 'Heavy Stepper' in 2020, maken duidelijk dat Memphis over vele talenten beschikt. Deze culturele invloeden van Memphis bieden kansen voor eindeloze cross-samenwerkingen die aansluiten op de bredere voetbalcultuur met een Forever Faster-mentaliteit.
 
"Wij geloven dat Memphis een leider van zijn generatie is. Hij wordt algemeen erkend als één van de grootste voetbalsterren", zegt Johan Adamsson, Global Director of Sports Marketing and Sports Licensing bij PUMA. "Memphis is zowel snel op het veld als daarbuiten, en weerspiegelt daarmee perfect PUMA's Faster Football-beweging. Met zijn onbevreesde houding neemt hij risico’s en doorbreekt hij barrières om positieve verandering te stimuleren. Niet alleen binnen voetbal, maar tevens binnen de community”.

 


Bureaus

Media

Economisch