Nanny Nina wordt Nina.care

16-02-2023 (13:02) - Marketing

Nanny Nina, de app voor kinderopvang-matching, breidt haar dienstverlening uit met au pair-matching. Een naamsverandering vonden de oprichters - de tweelingzussen Jasmijn en Lyla Kok - een logische stap. De vernieuwde app, 'Nina.care', bevat slimme extra functies als dynamic pricing en extra screening mogelijkheden zoals id-verificatie.

Naast het vinden van een betrouwbare oppas is ook een au pair steeds meer in trek. Daarom breidt Nanny Nina in 2023 uit naar Nina.care met au pair matching.

Succesvolle pilot

Voor ouders is het belangrijk om een goede klik te hebben. Niet alleen voor zichzelf, maar vooral voor de kinderen. Daarom zijn er persoonlijkheidstesten toegevoegd om au pairs, oppassers en gezinnen beter te matchen. De au pair optie is de afgelopen anderhalf jaar uitvoerig getest tijdens een pilot en bleek een schot in de roos; er werden 300 au pairs gekoppeld aan een gezin. Voor 2023 wordt ingezet op het matchen van 700 au pairs.

Vernieuwde app

Lyla: “De nieuwe applicatie sluit aan bij de nieuwe branding en groeiplannen. Daarnaast hebben we een aantal functies toegevoegd, zoals geoptimaliseerde userflows, een punten- en rewardsysteem voor gebruikers, dynamic pricing op piekmomenten en oppassers kunnen ook ouders uitnodigen, als ze denken een goede match te zijn. Daarnaast hebben we rekening gehouden met tijdzones, verschillende pricing per land, vertaalfunctie en valuta ondersteuning voor meerdere currencies. Ook als je op reis of vakantie bent, is een oppas soms gewenst. Mijn favoriete aanvulling is de dynamic pricing, zoals Uber.”

7 miljoen euro

Jasmijn Kok: “We zijn ontzettend trots op hoe Nina.care zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld sinds de kick-start na onze deelname aan Dragons’ Den en de investering van Orange Wings onder leiding van angel Shawn Harris. We creëren eigenlijk een geheel nieuwe markt, omdat er geen ruimte is bij kinderopvang of de kosten oplopen. We bedienen een kwart van de totale markt in Nederland en we draaiden vorig jaar 2.7 miljoen euro omzet. Voor komend jaar hopen we op 7, juist door het toevoegen van au pairs. Het concept daarvan is in Nederland nog relatief onbekend, maar als je regelmatig opvang nodig hebt, is het een hele solide en vaak goedkopere oplossing.”

Internationaal schaalbaar

Met de naamswijziging en de lancering van de vernieuwde app waar alle diensten op één plek in worden aangeboden, wordt handig ingesprongen op internationale uitbreiding. Bij de pilot bleek de vraag uit de UK enorm en bleek Brexit vele kansen te bieden, omdat lokale aanbieders failliet gingen. In Q2 van 2023 worden de services van Nina.care daar dan ook aangeboden. In Q3 is Duitsland aan de beurt. Er is geen Europese dienstverlener die op deze schaal oppas- en au pairs diensten aanbiedt. Naast internationale groeiambities onderzoekt Nina.care de mogelijkheden om de diensten uit te breiden naar oppas voor huisdieren en senioren.

 


Bureaus

Media

Economisch