Nederlands MerkGoed neemt baby lifestyle merk Koeka over

13-12-2022 (10:44) - Marketing

Koeka, bekend van stijlvolle, kwalitatief hoogwaardige en duurzame baby- en lifestyle producten, blijft in Nederlandse handen. De ondernemende Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed beoogt met de overname de opvolging en verdere groei van Koeka, dat in 1998 werd opgericht door Margareth de Haas.

Oprichter van Koeka, Margareth de Haas: “Na bijna 25 jaar hard werken aan het bedrijf, wilden wij het stokje doorgeven. We zijn op zoek gegaan naar de juiste partij om onze merkvisie en -strategie uit te bouwen met kapitaal, kennis en het juiste netwerk. Nederlands MerkGoed sluit daar perfect op aan. Daarbij krijgt de nieuwe Algemeen Directeur Lobke Apeldoorn de dagelijkse leiding over het bedrijf. Lobke brengt decennia relevante ervaring bij onder meer Bugaboo, Joolz en Dorel mee en is dus de ideale persoon om Koeka in de volgende groeifase te leiden. Zelf blijven wij als minderheidsaandeelhouder aan en ook onze zoon Nick blijft werkzaam voor Koeka. Dus we verdwijnen zeker niet uit beeld.”

Koeka is gevestigd in Bussum en bestaat inmiddels uit een team van 18 enthousiaste mensen. In Nederland heeft Koeka al een zeer sterke marktpositie weten te bemachtigen met haar unieke merk en producten. In de omringende landen is nog veel potentie voor verdere groei, met name Duitsland is een belangrijk punt op de agenda voor 2023. Inmiddels heeft Koeka meer dan 500 fysieke verkooppunten in Europa. Daarnaast is de omzet uit e-commerce de afgelopen jaren sterk gestegen.

 


Bureaus

Media

Economisch