Netflix en Lacoste komen met must-wear collectie

11-04-2023 (15:32) - Marketing

Netflix en Lacoste brengen samen een exclusieve collectie uit ter ere van de meest geliefde Netflix-series, zoals Stranger Things, Bridgerton en Sex Education. De iconische kledingstukken van Lacoste - waaronder polo’s, sweatshirts en trainingspakken - zijn speciaal voor fans opnieuw ontworpen. De collectie is vanaf 12 april wereldwijd verkrijgbaar.

De genderneutrale kleding van Lacoste heeft een make-over gekregen die geïnspireerd is op acht Netflix series. Vanwege de diversiteit van hun publiek en de boodschap die ze overbrengen zijn Stranger Things, Bridgerton, Lupin, La casa de papel, The Witcher, Sex Education, Shadow & Bone en Elite de acht geselecteerde series voor deze samenwerking. De nieuwe garderobe bestaat uit poloshirts, petten, sweatshirts en trainingspakken.

       

Lacoste-krokodil

Speciaal voor deze gelegenheid heeft de Lacoste-krokodil de outfits van de Netflix-personages aangetrokken en is hij geborduurd of bedrukt op alle items in de collectie. Voor Stranger Things verandert zijn gezicht in dat van de Demogorgon en als eerbetoon aan Queen Charlotte uit Bridgerton draagt hij een oversized pruik. Andere kledingstukken zijn versierd met een all-over Toile de Jouy-achtige print, waarbij de vermomde krokodillen tussen de herkenbare Netflix-karakters bewegen. 

    

Collectie uit liefde voor de personages

Josh Simon, VP Consumer Products bij Netflix: "We think products can be a powerful medium for storytelling and partnering with Lacoste presents a unique opportunity to blend the worlds of fashion and entertainment. This collection is a compelling and creative way for fans to express their love for our stories and characters."

Catherine Spindler, Deputy CEO bij Lacoste: “We are delighted with this collaboration which has resulted in a unique encounter between our two worlds and two global references of creativity and innovation, both with an unparalleled power to bring together communities from all walks of life. The collection born from our collaboration is the embodiment of this powerful encounter, of our respective codes, influences and know-how.”


Bureaus

Media

Economisch