Nivea geeft verder invulling aan missie The Power of Human Touch
16-12-2021 (09:58) - Marketing
NIVEA gaat samenwerken met Care4Neo, een neonatologie-patiëntenvereniging die zich inzet voor kinderen met een moeilijke start die na geboorte opgenomen worden op de NICU. Dit doet de vereniging middels informatievoorziening naar de ouders, wetenschappelijk onderzoek, belangenbehartiging en lotgenotencontact.
De samenwerking richt zich op kangoeroezorg, wat als doel heeft het belang van huid-op-huidcontact als onderdeel van het herstel van vroeggeboren baby’s onder de aandacht te brengen. NIVEA doneert 50.000 euro voor het verstrekken van speciale kangoeroedekentjes aan de ouders van deze kinderen en de ontwikkeling van online trainingen in het gebruik ervan. Het initiatief is onderdeel van NIVEA’s maatschappelijke missie ‘The Power of Human Touch’ die invulling geeft aan de wereldwijde brand purpose ‘Care for Human Touch to Inspire togetherness’.
NIVEA trekt in totaal wereldwijd 20 miljoen euro uit voor human-touch-projecten en belooft daarmee tegen 2025 een positieve impact te hebben gemaakt op de individuele gezondheid en het welzijn van meer dan 150.000 mensen. Deze projecten richten zich op de positieve effecten van menselijke aanraking, waarbij de focus ligt op ouderen met dementie, mensen met een visuele handicap, meisjes in kwetsbare situaties en vroeggeboren baby’s.