Opnieuw in pyjama voor War Child

15-11-2022 (09:22) - Marketing

HEMA, 100%NL en War Child slaan opnieuw de handen ineen om kinderen in oorlogsgebieden een steuntje in de rug te geven en hen te helpen rustig te kunnen slapen. Want kinderen in oorlogsgebieden leven voortdurend in hun grootste nachtmerrie. In navolging op het succes van vorig jaar introduceert HEMA een speciale War Child collectie, die vanaf vandaag verkrijgbaar is in alle HEMA-winkels en online. Een kwart van de opbrengst gaat naar War Child.

Afgelopen jaar heeft de samenwerking geleid tot een donatie van 270.000 euro aan War Child. Een succes dat dit jaar een vervolg krijgt. Het design van dit jaar heeft een rood met zwart geblokt motief en is verkrijgbaar in verschillende varianten voor volwassenen, kinderen en er is zelfs een voor de hond. Nieuw dit jaar is de onesie. “Een goede nachtrust is ontzettend belangrijk. Iets waar we ons bij HEMA bewust van zijn. Nog belangrijker voor ons is dat we kinderen in oorlogsgebieden met dit initiatief een betere toekomst bieden” aldus Hans Schmitz, unitmanager mode bij HEMA.

meer kinderen laten dromen

Kinderen in oorlogsgebieden liggen vaak wakker en kijken het gevaar 's nachts recht in de ogen. “Figuurlijk én letterlijk kunnen dromen is niet voor elk kind vanzelfsprekend. Fijn dromen kan pas als je op een rustige en veilige plek kunt slapen” zegt zangeres Katie Koss die volgende week met War Child naar Moldavië reist om daar met gevluchte Oekraïense kinderen in gesprek te gaan en samen vooral muziek te maken. Katie Koss – Katja Poltavets – is zangeres met Oekraïense roots.

Ook ambassadeur Chef’Special is dit jaar weer van de partij in de nieuwe pyjama’s.  Alle informatie over deze samenwerking én de collectie is te vinden op www.hema.nl/warchild.
 


Bureaus

Media

Economisch