PayPal lanceert Give at Checkout: micro-donaties bij aankopen

19-05-2022 (12:22) - Marketing

Nederlanders geven steeds guller aan goede doelen. Uit onderzoek van brancheorganisatie Goede Doelen Nederland blijkt in 2020 dat particulieren 6 procent meer hebben gedoneerd aan goede doelen dan het jaar ervoor. De manier waarop mensen doneren aan goede doelen verandert continu. Daar speelt gemak een grote rol, daarom wilt PayPal met Give At Checkout doneren zo laagdrempelig mogelijk maken. Sinds de lancering van Give at Checkout in andere landen in 2019 is er wereldwijd meer dan €48 miljoen gedoneerd via de functie.

"De trend om te doneren zit al enkele jaren in de lift. In 2021 groeide het aantal PayPal-gebruikers in Europa dat ten minste één donatie deed via ons platform met 20% ten opzichte van het voorgaande jaar", zegt Joachim Goyvaerts, directeur Benelux en Ierland bij PayPal. "Gezien de recente gebeurtenissen in Oekraïne is de vraag sterker dan ooit naar efficiënte oplossingen waarmee mensen op een gemakkelijke en soepele manier kunnen bijdragen aan de doelen waar zij het meest om geven. De introductie van de Give at Checkout-functie in Nederland biedt onze lokale gebruikers nog een extra mogelijkheid om mensen in nood gemakkelijk te steunen met een bijdrage."
 

Give at Checkout

Met Give at Checkout kunnen goede doelen hun donateursbestand laten groeien en meer fondsen werven. Deze goede doelen kunnen zich eenvoudig aanmelden via het PayPal Partner Fundraising Platform. Eenmaal ingeschreven worden ze vermeld in de PayPal-app en op de fondsenwervingssite van PayPal, waardoor het voor klanten gemakkelijk wordt om de goede doelen waar ze om geven te vinden en te steunen. Goede doelen betalen geen kosten voor donaties via Give at Checkout en het PayPal Partner Fundraising Platform, wat betekent dat elke ingezamelde cent hun missie ondersteunt.

Het Give at Check Out-programma van PayPal is in Nederland beschikbaar op zowel desktop als mobiel. Bij de lancering zijn twee bekende goede doelen te zien waaronder The Hunger Project en de Johan Cruyff Foundation. PayPal-gebruikers hebben ook de mogelijkheid om hun favoriete goede doel in te stellen in hun PayPal-rekeningoverzicht, zodat elke keer als ze afrekenen ze hun favoriete goede doel meteen in de lijst zien staan en de optie hebben om €1 te doneren.
 

Bureaus

Media

Economisch