Picnic presenteert eigen huismerk met meer dan duizend producten

24-03-2023 (15:37) - Marketing

De afgelopen twee jaar heeft Picnic een eigen private label ontstaat, dat uit meer dan duizend producten bestaat. Als online supermarkt zonder fysieke locaties kon Picnic de zaken net iets anders aanpakken. Zo hoeft de websuper niet met andere merken te vechten om de aandacht van de consument in het schap en dat brengt voordelen op meerdere niveaus met zich mee.

Het eigen merk hoeft niet altijd met de productnaam en het Picnic-logo loeigroot op de voorkant van de verpakking te staan. De vorm van de producten is in sommige gevallen afwijkend omdat het geen vaste plaats heeft in het supermarktschap. Ook bevatten verpakkingen van producten als chips en cornflakes veel minder lucht om ze te beschermen tegen winkelmandjes en vervoer in plastic tassen. Daardoor zijn deze producten compacter en duurzamer in het transport. Bovendien heeft Picnic een nieuwe verpakking voor slagroom ontwikkeld, die minder snel kapot gaat.

Op 5 april wordt het huismerk van Picnic  aan de pers gepresenteerd.

 


Bureaus

Media

Economisch