Samsung organiseert huisfeest voor Gen-Z
Playground ontwikkelde een festivalactivatie om Samsung meer onder de aandacht te brengen bij jongeren. Hierin krijgen de festivalbezoekers zelf de kans om een huisfeest te organiseren.
De activatie vindt plaats in het 'Flip The House', waarin een line up staat van verschillende dj's. Wie in de activatie staat te dansen krijgt de kans om een eigen huisfeest te hosten. Wie dit wordt, wordt bekend gemaakt via een levensgrote Samsung Galaxy Z Flip 4 telefoon die om de zoveel tijd openklapt.
Nieuwe ervaring met oud concept
Lotte van den Broek, Head of Creative bij Playground: ''Voorafgaand aan de conceptfase hebben we met allerlei jongeren uit de Gen-Z doelgroep gesproken. Deze jongeren gaven aan wekelijks huisfeestjes bij te wonen of te organiseren. Dit vertrouwde gevoel wilden we naar de festivals brengen en inspireerde ons om een houseparty-concept te bedenken dat persoonlijk is en nooit hetzelfde.''
Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile experiences bij Samsung Nederland vertelt: “We innoveren niet alleen binnen het domein van producten, maar juist ook in ervaringen. Met Flip The House creëren we van een oud en bekend concept een geheel nieuwe en onvergetelijke beleving.”
Via de social kanalen van het festival wordt content gedeeld die een bezoek aan Samsung Flip The House aanmoedigt. Tijdens het festival wordt de activatie door influencers bezocht die content maken. Flip The House staat dit jaar op 5 festivals: Amsterdam Open Air, By the Creek, Solar, Strafwerk en Mysteryland.