Scooperz en L'Oréal Groupe lanceren Skincare Campus

19-06-2023 (09:41) - Marketing

Social media en influencer agency Scooperz, is in samenwerking met L'Oréal Groupe, de eerste Skincare Campus gestart, een leerprogramma gericht op content creators en experts op het gebied van skincare.

De Skincare Campus is een hybride leerprogramma dat is ontworpen om de skincare-markt te laten groeien en kwalitatieve skincare-content te bevorderen. De Skincare Campus streeft naar het vergroten van de Share of Voice (SOV) en Share of Market (SOM) in de beauty-industrie, het opbouwen van merkvertrouwen en het creëren van waardevolle relaties met creators.

Drie pijlers

Het programma is gebaseerd op drie pijlers: het verbeteren van de kwaliteit van skincare-content door creators te trainen op het gebied van skincare, sociale media en de merken van de L'Oréal Groupe. Daarnaast moet de Skincare Campus zorgen voor een grotere aanwezigheid en betrokkenheid door middel van content creatie, ondersteund door gamification en een hoofdprijs. Verder zal er worden gewerkt aan het opbouwen van een loyale community en het bevorderen van relaties met L'Oréal Groupe en haar merken.

30 influencers gekozen

Na een selectie heeft Scooperz 30 influencers gekozen om deel te nemen aan de Skincare Campus, waar zowel opkomend talent als gevestigde namen vertegenwoordigd zijn. Gedurende 5 sessies biedt het programma de deelnemers de kans om hun skincare-content te verbeteren, hun community uit te breiden en nieuwe vaardigheden te ontwikkelen die hun content naar een hoger niveau tillen.

Esther Goos, CEO bij Scooperz: "Met de lancering van de Skincare Campus willen we de skincare-content naar een hoger niveau tillen en waardevolle relaties opbouwen tussen creators en merken. We zijn enthousiast over de potentie van dit programma en de impact die het zal hebben op de beauty-industrie." 


Bureaus

Media

Economisch