Scotch & Soda bevordert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
21-03-2022 (10:12) - Marketing
Het Amsterdamse modemerk Scotch & Soda heeft voor Manhattan Active® Allocation en Manhattan Active Warehouse Management heeft gekozen. Deze keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
"Naarmate onze wereldwijde aanwezigheid groeide, werd het duidelijk dat we belangrijke delen van onze supply chain moesten transformeren en ons nieuwe omnichanneldistributiecentrum (DC) in Hoofddorp en ons DC in Hong Kong optimaal moesten benutten", aldus Rik Kok, global director procurement bij Scotch & Soda.
Als onderdeel van de omnichanneltransformatie realiseerde Scotch & Soda zich ook de noodzaak om de netwerkvoorraad beter af te stemmen op de verschillende manieren waarop het bedrijf met haar klanten omgaat. Om verkoopstrategieën en beslissingen over winkelbevoorrading beter op elkaar af te stemmen, werd besloten om de allocatieoplossing, alsook warehouse management, te moderniseren en te vervangen.
Kok: "Door gebruik te maken van Manhattan Active Allocation zijn we in staat om een real-time overzicht van de voorraad te verkrijgen en allocatiestrategieën in te zetten, zorgvuldig opgebouwd om het wereldwijde omnichannelkarakter van onze groeiende business weer te geven. Manhattan's oplossingen zijn duidelijk gebouwd voor retail van de toekomst, waar andere oplossingen zijn gebouwd voor retail van het verleden."