SNS vraagt klant advies via crowdsourcing
07-05-2013 (00:00) - Marketing
Vanaf 6 mei vraagt SNS Bank haar klanten welke verbeteringen de bank moet doorvoeren in haar online dienstverlening. Iedere twee weken publiceert de bank een lijst met mogelijke verbeteringen voor Mijn SNS en SNS Kasboek. De meest gewenste verbeteringen worden binnen zes weken opgepakt. SNS Bank is de eerste Nederlandse bank die klanten via ‘crowdsourcing’ zo laat beslissen over haar dienstverlening.
Zoals veel financiële instellingen ontvangt SNS Bank dagelijks allerlei verbetersuggesties van klanten. ‘Vaak neemt een bank deze suggesties mee vanuit haar eigen blik: wat denkt de bank dat mensen echt het liefst zien veranderen en waarvan denkt de bank dat aanpassing mogelijk is. SNS Bank gaat klanten vragen welke van hun suggesties zij het liefst doorgevoerd zien. En daar gaan wij echt mee aan de slag’, aldus directeur Klantcontact, Commerciële Ondersteuning en Marketing van SNS Bank, Ton Timmerman.